星期四, 十二月 15

新加坡人

今天中午吃饭时,同事们突然聊到我们的大大老板是来自中国。。
便开始说起有关中国的“事”。。
很无理头的讲起“岳飞”。。。
什么在背后刺 “尽忠报国”。。等等等。。

话题不知不觉转向我。。
开始说起。。“我长的不像华人。。”
我满激动的说,“我是华人啦!我这么白,怎么可能是马来人?”
他们说我不是像马来人。。只不过就是不像华人。。
也讲不出像什么人,就是不像华人就对了。。

这时,他们开始问起我的祖宗18代了。。
我便一一介绍。。

“我妈是新加坡人。。
我爸也是。。

我婆婆是中国人。。
我公公是泰国人。。。。”

“啊。。那就是说嘛!就说你不像华人了喽!!” 同事说道。
我看了看他。。看了看我的朋友。。
她也点头赞成。。

在议论纷纷中,我插嘴了。。
“好好。。没有人说我不像华人。。只有人说我不像本地华人。。”我说道。。
他们突然恍然大悟地说,“噢!! 对对。。你不是不像华人。。是不像本地华人。。”


我对自己笑了笑。。对对。。那就好。。
不要再说我不像华人了。。

在这时,同事又冒出一句话,“可是你长得还是有点混血儿咧。。”

我的天啊!!

注意: 我长得很很很像华人。 长得非常非常非常不起眼。
以上只是无理头的对话~

12 条评论:

孺子牛 说...

你很介意吗?

dandan...™ 说...

不是很介意。。只是。。不想长得像马来人嘛。。。
还好。。还是像华人。。
呵呵。。

Old Beng 说...

你们比我好,人们都说我不象人。:p

dandan...™ 说...

hahaha...
wahaahhaahaaawaahahahaa..
Really??

Elydia 说...

hahahaha... old beng i almost fell off my seat... haahahahahaaa....

dan dan think u better than me... people always ask me where do u come from? u dun seems like local... Some say i look like Filipino, some say i look like Thai, even mongolian... really pengz.. A few speak malay to me also.. but sorry i'm Local CHINESE... buay tahan...

dandan...™ 说...

LOlz..
Now I do realised..I'm really much better den you..
hehez..
You wan to pick up Malay too?

Elydia 说...

I'm fine learning another language but pls dun mistaken me as a Malay or especially Filipino... Nothing wrong lah but i'm very proud to be a chinese... kekeke... anyway i dun like to go Lucky Plaza cos i look like one of them when i'm walking in the crowd... *vomit blood*

dandan...™ 说...

elydia,

hahaha..u r so funny!!
I really Laugh Out Loud ley!!!
wat a place!!
Lucky Plaza!!!

Elydia 说...

hahahaha... so next time u pass by Lucky Plaza n u see a Filipino look girl but speaks mandarin maybe thats me... kekeke...

monkichi... hahahaha.... that taxi driver forget to put on his glasses is it? or he lao kok kok cannot see clearly? muahahahaha....

Elydia 说...
此评论已被博客管理员删除。
dandan...™ 说...

哈哈。。
不是人,不过是男人!!
你还真了解他咧!!

dandan...™ 说...

hahahahaaa..
Gay??